2014

​På generalforsamlingen i Finansrådet mandag den 1. december 2014 blev følgende valgt til Finansrådets bestyrelse.

​Finansrådet støtter vismændenes anbefaling om ikke at lempe finanspolitikken. Det Økonomiske Råd går til gengæld for vidt i deres forslag om en yderligere begrænsning af rentetilpasningslånene.

​I samarbejde med Landbrug & Fødevarer og Finansrådet lancerer Vækstfonden en helt ny lånetype til yngre landmænd, som ønsker at overtage og udvikle eksisterende bedrifter.

​FinansWatch skriver tirsdag aften, at en rapport fra Finansrådet "lægger gift for dansk deltagelse i bankunionen". Historien er også bragt i andre medier. I den forbindelse er det vigtigt at understrege, at Finansrådet ikke på nuværende tidspunkt har taget stilling til dansk deltagelse i EU's bankunion.

​Finansrådet opfordrer til at udnytte danske styrkepositioner inden for kapitalforvaltning og digitalisering.

​Finansrådet glæder sig over, at regeringen og Venstre i Vækstpakken 2014 ser positivt på at håndtere problemstillingerne vedrørende beskatningen af investeringsinstitutter.

​Adm. direktør Peter Lybecker vil fremover repræsentere Nordea Bank Danmark i Finansrådets bestyrelse.

​Finansrådet kommenterer Det Økonomiske Råds rapport for foråret 2014

​Tre elever fra Midtfyns Gymnasium vandt torsdag Danmarks ældste iværksætterkonkurrence, European Business Game, med et projekt, hvor en lille plastikdims kan gøre det lettere for udfordrede medborgere at stramme snørebåndene i deres sko.