Forside Presse Pressemeddelelser 2015 Verdens mest prest...

Verdens mest prestigefulde konference om betalinger til København

17. marts 2015

Det er en særdeles god nyhed både for København som turisme- og eventby og for den finansielle sektor, at verdens vigtigste konference for betalingsindustrien, Money20/20 i Las Vegas, har valgt at placere en europæisk pendant i den danske hovedstad.

Det bliver med Bella Center som ramme, når Money20/20 Europe for første gang slår dørene op i april 2016. Konferencen løber over tre dage, og er en tilbagevendende begivenhed, der forventes at tiltrække minimum 3.000 deltagere det første år. Emnemæssigt vil konferencen dække alt, hvad der vedrører betalingsindustrien og deltagerne tæller både etablerede spillere som banker, kreditkortselskaber, iværksættere, forskere o.a.

“Jeg er rigtig glad for, at Money20/20 Europe konferencen skal holdes i København fra 2016. Når flere tusinde deltagere fra finanssektoren kommer til København, er det med til at styrke vores finans IT-klynge og skabe job til københavnerne inden for turisme, i eventbranchen og i finansielle virksomheder,” siger Københavns Overborgmester Frank Jensen.

Også i den danske finanssektor vækker nyheden om Money20/20 Europe begejstring.

“Vi skal udnytte det momentum og de internationale kontakter, som konferencen vil give os. I en global verden, hvor mange lande ikke har så udviklede betalingssystemer, som vi har i Danmark, kan Money20/20 Europe bl.a. være med til at skabe nye arbejdspladser og øge eksporten af danske løsninger,” siger Finansrådets formand Tonny Thierry Andersen.

Money20/20 konferencen i Las Vegas tiltrækker årligt 7.000+ deltagere (heraf en stor gruppe på beslutningstagerniveau) fra 3.000 virksomheder og 75 lande over tre dage.

I forbindelse med seneste konference i oktober 2014 annoncerede Money20/20 planerne om at udvide med en europæisk konference i 2016. Lige siden har Wonderful Copenhagen, Bella Center og netværksorganisationen Copenhagen Fintech Innovation and Research (CFIR) arbejdet på at positionere København som værtsby og Bella Center som venue. Lars Bernhard Jørgensen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen siger:

“Igennem gode kræfters stærke samarbejde er det lykkedes at skabe en værdifuld platform, som bygger på mange af hovedstadens styrkepositioner, og som i sidste ende har været udslagsgivende for beslutningen om at vælge København. Money20/20 Europe er en prestigefuld konference, der cementerer Københavns position som en attraktiv og vedkommende destination for viden- og forretningsevents.”

Administrerende direktør i BC Hospitality Group (ejer af Bella Center) Allan Agerholm tilføjer:

“Endnu en gang har det fantastiske samarbejde mellem Wonderful Copenhagen, Københavns Kommune og private aktører sikret en verdensledende kongres til København – med mulighed for at kongressen bliver en årligt tilbagevendende begivenhed i byen.”

Fakta: Money20/20

• ​​Money20/20 blev første gang afholdt i 2011 i Las Vegas og har i dag udviklet sig til den vigtigste og største konference om betalinger med 7.000 deltagere fra 3.000 virksomheder i 75 lande.
  • Konferencen omhandler alt om betalinger, fra forskning og innovation til teknologi og services. Deltagerne kommer fra internationale kreditkortselskaber såvel som helt nye startups.
  • Betalinger er en mia.-industri og en del af alle menneskers hverdag – hvad enten vi benytter Dankortet, Swipp, Mobilepay eller andre løsninger.
  • Copenhagen Fintech Innovation and Research (CFIR) har de sidste fem år arbejdet med at samle og skabe netværk- og innovationsprojekter inden for finans-IT blandt virksomheder, organisationer, uddannelses- og forskningsinstitutioner.
  • Læs mere om Money20/20

Kontakt:

Formand for Finansrådet, Tonny Thierry Andersen via journalist Thomas Søie Hansen, Finansrådet,
telefon: 3016 1098.

Overborgmester Frank Jensen via fungerende pressechef Line Leonhard, telefon: 2999 4069.

Administrerende Direktør i Wonderful Copenhagen, Lars Bernhard Jørgensen via Emil Spangenberg, kommunikationschef Wonderful Copenhagen, ems@woco.dk, telefon: 5128 7181.