Forside Presse Pressemeddelelser 2016 Finansrådet og Fin...

Finansrådet og Finansforbundet bag nyt FinTech økosystem

9. november 2016

I dag åbner Copenhagen FinTech Lab, som skal være et nyt innovativt øko-system for fremtidige FinTech løsninger.

40 FinTech iværksættere er allerede rykket ind, og nye følger. Finansrådet og Finansforbundet er 2 af 7 partnere i projektet.

- FinTech er i rivende udvikling, og undersøgelser viser, at området har potentiale til at skabe op mod 5000 nye arbejdspladser i Danmark. Med det her projekt udnytter vi potentialet for at skabe job og vækst inden for et område, hvor konkurrencen om noget er global, men hvor vi har en styrke-position som vi skal udnytte, siger formand for Finansforbundet Kent Petersen.

- I banksektoren er vi meget optaget af at kunne tilbyde kunderne de nyeste og smarteste digitale løsninger, som kan lette deres håndtering af økonomien i det daglige. Med Copenhagen FinTech Lab går vi helhjertet ind som partner og samarbejder med iværksættere og startups om fremtidens produkter, siger direktør i Finansrådet Ulrik Nødgaard.

Information om åbning

Tidspunkt: 10. november kl. 10.15 – 12.00

Sted: Finansforbundet Applebys Plads 5

PROGRAM:
10.15: Ankomst, indskrivning, kaffe og croissanter.

10:45-11.30: Talere:

• Kent Petersen, Finansforbundet,
• Troels Lund Poulsen, Erhvervs - og vækstminister
• Anna Mae Allerslev, Borgmester, København
• Elizabeth Lumley, "Banks and FinTech startups – from uneasy bed-fellows to power couples"
• Rainmaking Loft’s team byder velkommen til Lab

11.30-12.00: Se Lab’et og mød startups og iværksættere.

For yderligere oplysninger
Kontakt Finansrådets pressechef Stine Luise Han-sen på telefon 30161009 eller pol. kommunikationsansvarlig Kristian Lind fra Finansforbundet på 61204214