Forside Presse Pressemeddelelser 2016 Foreningen Nykredi...

Foreningen Nykredit ansætter Finansrådets vicedirektør

15. juni 2016

Louise Caroline Mogensen har takket ja til jobbet som ny direktør i Foreningen Nykredit, hvor hun starter 1. august.
Dermed forlader hun jobbet som del af den øverste ledelse i Finansrådet, hvor hun har siddet i direktionen sammen med Ulrik Nødgaard.

- Jeg har fået tilbudt et ekstremt spændende job, som jeg simpelthen ikke kan sige nej til. Jeg har beskæftiget mig med den finansielle sektor i hele min karriere. Nu kommer en helt særlig mulighed for at styrke Foreningen Nykredit og varetage foreningens interesser i den forestående børsnotering. Det er et drømmejob, siger Louise Caroline Mogensen.

I Finansrådet har adm. direktør Ulrik Nødgaard modtaget nyheden med lige dele lykønskning og ærgrelse.

- Det har  jo været en kæmpe fornøjelse at arbejde sammen med Louise, der har løftet store opgaver i Finansrådet. Men jeg forstår også godt, hvorfor hun har sagt ja til Foreningen Nykredit, siger adm. direktør Ulrik Nødgaard, der nu vil bruge sommeren til at overveje, hvordan ledelsen i Finansrådet fremadrettet skal skrues sammen.

Louise Caroline Mogensen har været i Finansrådet siden august 2013, og inden da var hun kontorchef i Erhvervs- og vækstministeriet.

For yderligere information kontakt Finansrådets pressechef Stine Luise Hansen: 30 16 10 09 eller på slh@finansraadet.dk