Forside Presse Pressemeddelelser 2016 Undersøgelse: Få k...

Undersøgelse: Få kunder klager over deres bank

24. november 2016

Langt de fleste danskere føler, at de får en fair behandling, når de går ned i deres bank. Det viser en befolkningsundersøgelse, som Finansrådet og Finansforbundet i samarbejde med konsulenthuset Loyalty Group har foretaget blandt et repræsentativt udsnit af de danske bankkunder.

Næsten ni ud af ti siger, at de ikke mener, at der har været noget klage over i banken. Af dem, der rent faktisk har klaget, mener knap halvdelen, at det var en positiv oplevelse.

Omvendt siger næsten hver tiende, at de burde have klaget, men at de ikke fik det gjort.

-Det bekræfter os i, at langt de fleste kunder bliver behandlet godt og rimeligt af deres bank. Omvendt er det ærgerligt, at det ikke er alle, der husker at få klaget, når der så er noget galt, for vi kan jo se, at det faktisk ofte hjælper på problemet, siger Kenneth Joensen, juridisk direktør i Finansrådet.

Om undersøgelsen:

• BrancheIndex Bank 2016 er gennemført af Loyalty Group i samarbejde med Finansrådet og Finansforbundet.
  • Undersøgelsen er gennemført i oktober og november 2016.
  • Undersøgelsens 4.400 deltagere har besvaret et webbaseret spørgeskema og er udvalgt blandt Loyalty Groups interviewpanel på i alt 130.000 skandinaviske privatpersoner

Yderligere information:
Kontakt Stine Luise Hansen på tlf.: 30161009 eller SLH@finansraadet.dk